torstai 24. lokakuuta 2013

äidin normipäivä

... joskus tuntuu niin siltä että pitäs jotenkin 

muuttua 

en oo tehnyt itseni eteen viime vuosina yhtään mitään, 
Lapset on niin olleet etusijalla ja työn takia kun ei tartte olla 
"parhaimmat" päällä, vaan kotona olen kotiasussa.
En silti tiedä miten muuttaisin itseäni.
Tykkään olla tällänen kotikissa, nauttia lämpösestä sohvan nurkasta, 
tehdä ruokaa ja nauttia kotona olosta yksin ja lasten kera.

En keikkuloi lasten kanssa korkkarit jalassa (tuskin käytän niitä muutenkaan)
En leiki lattialla kireät farkut jalassa ja viimesen päälle muotivaatteissa...
En todellakaan.
Mutta vaatteet mulla on päällä. 
(Housut ja paita tai Tunika ja leggarit, ne vasta mukavat on!)

En oo koskaan seurannut muotia tai ollut muotitietoinen.
Haen miellyttävyyttä ja rentoa vaatetta ja olotilaa.
Kotona otan rennosti villasukissa, leggareissa ja tunikoissa.
Työvaatteet on lähes samat.
Niiden pitää olla mukavat!
Niissä pitää pystyä konttamaan lattialla ja leikkimään lasten kanssa.

Ulkona mulla on kauluri nenään asti, pipo korvilla ja paksut topparukkaset kädessä!
Paksut toppahousut jalassa ja paksu toppatakki kiinni leukaan asti ja huppukin päässä (täällä mäellä tuulee aina, pitää pysyä lämpimänä, sillä ulkoillaan lasten kanssa tunteja päivässä!) 
Mikään ei oo niin inhottavaa kuin se, että palelee!
Ja mä oon vilukissa, mulla on paksut fleecekerrastot aina vaatteiden alla..




En oo käyny parturissa moneen vuoteen,
jotenkin kammoksun sitä yhtä paljon kuin menoa hierojalle tai hammaslääkäriin..
Jostain syystä, en tiedä miksi..
Oon leikannut hiukseni ite. 

Mulla oli ihan ok hiukset, mutta raskaus, imetys ja 
uudelleen kasvu on muuttanut hiuksiani tosi paljon.
Kasvatin etuhiukseni pois raskauden aikana ja nyt näyttää kuin olisin leikannut ne takasin..
Mahtavan baby-hiukset kasvaa 3-5 cm mitallaan koko ohimolla ja mua ahistaa!
Niitä ei saa piiloon vaan ne hyppää pystyy joka suunnasta.

Ja nyt taas raskauden jälkeen ponnari on ohentunut
ja hiukset rasvottuu niin kauheesti että illalla näyttää siltä ettei niitä olis aamulla pesty
vaan lähinnä siltä kuin niitä ei olis pesty viikkoihin!

Yleensä mulla on kotiäidin ponnari tai panta..
... tai pipo!
(tuo ihana pelastus!)

 

Jotain pitäs  taas tehdä, mutta..
en tiiä mitä..


Mä en kovin paljoo meikkaa..
Ei oo aikaa, en jaksa keskittyä siihen..
Yleensä on vain ripsari, eikä sitäkään joka päivä.


Perussettiin kuuluu nää yllä olevat.
Jos aikaa on niin naamaan yrittää mennä: pohjustus, meikkivoide (GG:n nestemäinen tai suosikkini Matte Mousse), (puuteri). Ripsiväri (lilan värinen, veden kestävä ja taivuttava = lempparit), (luomiväri (jos käytän niin jotain näistä sujahtaa silmäkulmaan..)) ja kulmakynä (kynä ja väripaletti)..

Melkeen 90% meikeistä on Oriflamen, koska ne on ainoot meikit jotka oon todennu hyväksi mun iholle. Oon ollut näihin erittäin tyytyväinen jo useamman vuoden ja en osaa enää normikaupasta ostaa mitään meikkiä..

2 kommenttia:

  1. Mullakin kasvaa noita haituvia koko otsan mitalla :(
    Ja samoin täälläkin pukeudutaan: raskautta varten ostetut löysät collegehousut ja ruokatahrainen henkkamaukan trikoopaita... Ulos mennessä vaihdan kyllä farkut, mutta nyt takkikaudella en välttämättä paitaa. Meikit on joo jääny siihen että peitän punotuksen nenältä ja tummat silmänaluset ja laitan ripsarin jos oon ulos menossa.
    Ja mä vielä vannoin, että musta ei tuu homssuista kotiäitiä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa, etten oo ainoo joka myöntää, että vaatteet on likaset ja hiukset rehottaa :) Mä en oo koskaan osannut panostaa itseeni, lapset aina olleet ykkönen, mutta ne "reissu/kauppavaatteet" on sit erikseen.. :D Ja ehdoton suosikki on nyt noi Me&I:n farkut, kun ne ei ees kiristä mistään!! Farkut, mulla, kotona.. outoa, ennen näkemätöntä.. Mieskin kyseli tos yks päivä et oonks lähössä johonki ku oli farkut jalassa.. :D

      Poista

Hipsula kiittää kommenteista!

Seuraa Hipsulaa: